Saturday, 27 November 2010

STYROFOAM

Sebenarnya dah 2 minggu lebih kelas bermula dan antara subjek yang saya belajar ialah subjek
"Culinary Design B".
Dalam seminggu ade 2 kali je kelas nie..
Hari Isnin dan Jumaat tp saya tak suka kelas hari Isnin lah....
Sebabnya kelas start pukul 8 pagi, dahla semua my roomate dok sedap membuta lagi. huhuu~
Tapi takpe yang syoknya sebelah petangnya saya pulak dok membuta sebab takde kelas dah. hehehe~
Pastinya ada antara mereka yang JELES.. Wink3~ (apa ko mepek nie)
Haha, so sepanjang 2 minggu lebih ni..saya belajar tajuk "Styrofoam" iaitu gabus.
2 minggu nie, chef suruh lukis & ukir binatang iaitu "Swan" menggunakan 
"Styrofoam blocks".
Bukan senang okeh! Perlukan kesabaran dan ketelitian silap hari bulan kepak dia boleh patah tau~
~Mari2 tengok cara-caranya~

Styrofoam

Swan yang telah siap dilukis

 Lebih-lebihan Swan yang dipotong

Swan yang telah siap dipotong

 Swan yang sudah siap dihaluskan dengan menggunakan kertas pasir.

 

Taraaaaaaaaa....Styrofoam "SWAN" telah siap.
  
inilah hasilnya.. ada 2 styrofoam yang berlainan.

8 comments:

Azmer Lias said...

wah..
siriyes lawa..O.O
buat sndiri k??
g00d job!!

eila said...

thanx~
mmg kna wat sendiri..
tp ade gak mintak tlg chef dan member betol2kan mana2 bhgian yg cacat.. hehehe~

Luffy said...

woww..anda hebat..
ajar buley?? hehe

eila said...

biasa2 aje..
leyh jer..kalo nk ajar awk.. =)

Sofia Aimd said...

lawa la! cool! :D

.vna erman. said...

blog walking.btw,nice blog
feel free to follow my blog
http://www.vnazone.blogspot.com

khalidahmacambaguss~O_o said...

cool....!! Styrofoam ni adek beradik dgn polisterin tu ke..

Enjoli Kaufman said...

Hi, do you sell these?